foto

Autorka książek kucharskich i blogerka kulinarna – Marta Dymek ma pomysł, jak zwiększyć ilość żelaza w naszej diecie.

Kokotail z pietruszki
Składniki:
1 pęczek zielonej pietruszki,
szklanka soku pomarańczowego,
1 banan,
laska wanilii,
cytryna
Sposób przygotowania
Ściętą z łodyżkami natkę pietruszki kroimy na mniejsze kawałki i wrzucamy do blendera. Wlewamy sok pomarańczowy, wciskamy trochę soku z cytryny i wrzucamy pokrojony banan. Wszystko miksujemy i … gotowe.

Czipsy z jarmużu
Składniki:
opakowanie świeżego jarmużu,
ostra i wędzona mielona papryka,
olej,
skórka otarta z cytryny
Sposób przygotowania
Listki świeżego jarmużu tniemy na mniejsze kawałki, jednakowej wielkości. Tak przygotowane wrzucamy do miski, posypujemy ostrą, wędzoną. mieloną papryką i polewamy odrobiną oleju. Solimy do smaku. Dodajemy otartą skórkę cytryny. Dokładnie mieszamy. Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, układamy listki jarmużu tak, aby nie dotykały do siebie. Wkładamy do rozgrzanego piekarnika na 5 minut. Gotowe jarmużowe chipsy wykładamy na talerz i … smacznego!