foto

Jak zwiększyć ilość potasu w naszej diecie?

Humus
Składniki:
2 szklanki ciecierzycy,
½ szklanki thaini, czyli pasty z prażonego sezamu,
½ szklanki wody,
ząbek czosnku,
1 cytryna,
tymianek, wędzona papryka,
sól, pieprz do smaku.
Sposób przygotowania
Cieciorkę moczymy całą noc w wodzie i gotujemy dosyć długo, aż jej ziarna staną się miękkie i maślane. Łączymy cieciorke z tahiną – pastą z prażonego sezamu w naczyniu blendera. Dodajemy ząbek czosnku, szczyptę soli i sok z cytryny. Blendujemy wszystko dosyć długo. Dopiero, gdy ziarna będą zmielone, dodajemy trochę wody. Gotowy humus przekładamy do miseczki i polewamy oliwą, a na wierzchu posypujemy wędzona papryką.

Carpaccio z buraków
Składniki:
4 upieczone duże buraki,
rukola,
oliwa z oliwek,
ocet balsamiczny,
prażone płatki migdałów.
Sposób przygotowania
Zwinięte w folię buraki pieczemy w temperaturze 200 – 220°. Studzimy, a potem kroimy w cienkie plasterki. Na talerzu układamy rukolę i skrapiamy oliwą. Na rukoli układamy pokrojone buraki. Całość skrapiamy obficie octem balsamicznym. Na zakończenie posypujemy podprażonymi płatkami migdałów. I gotowe, smacznego!