foto

Od mikroprzedsiębiorstw po wielotysięczne koncerny, setki pracodawców, instytucji, organizacji pozarządowych i samorządów, rozumiejąc potrzeby swoich pracowników, już po raz piąty zgłosiło się do udziału w społecznej akcji „Dwie godziny dla Rodziny”, organizowanej przez Fundację Humanites.
Inicjator ogólnopolskich obchodów Dnia Rodziny zachęca pracodawców do skrócenia o 2 godziny pracy w dniu 13 bądź 16 maja i wsparcia pracowników w integrowaniu życia rodzinnego i zawodowego.

Kulminacja 5. edycji społecznej akcji „Dwie godziny dla Rodziny” przypada 15 maja – w Międzynarodowym Dniu Rodziny. Jak co roku, Fundacja Humanites, inicjator ogólnopolskich obchodów Dnia Rodziny, zachęca pracodawców do skrócenia o 2 godziny jednego dnia pracy i wsparcia pracowników w integrowaniu życia rodzinnego i zawodowego, poprzez pokazanie wagi dobrej, międzypokoleniowej rozmowy w budowaniu więzi między ludźmi. W związku z tym, iż w tym roku 15 maja wypada w niedzielę, tysiące osób skończy wcześniej dzień pracy w piątek bądź w poniedziałek. Firmy zgłaszają się bezpłatnie na stronie www.mamrodzine.pl. Formularz zgłoszeniowy akcji znajduje się na stronie http://mamrodzine.pl/dwie-godziny-rejestracja/.

„W ubiegłym roku w akcji wzięło udział ponad 500 firm. Biorąc pod uwagę pierwszą edycję, do której przystąpiło 36 firm, organizacji oraz jednostek samorządowych, wyraźnie widać wzrastające znaczenie akcji zarówno wśród pracodawców, jak i pracowników. W wypadku wielu instytucji nasza akcja jest już stałym, corocznym punktem w kalendarium” – informuje Zofia Dzik, prezes Fundacji Humanites.

Opublikowane z początkiem 2016 roku badania Instytutu Gallupa pokazują, że tylko co ósmy pracownik jest zaangażowany. Raport zwraca również uwagę na nowy aspekt – rosnący stres pracowników, którego regularnie w pracy doświadcza 44% badanych. Pracownicy uważają, że na brak ich zaangażowania w pracę wpływają anonimowość, niedostrzeżenie przez pracodawcę. W Polsce ponad połowa pracujących osób uważa, że ich środowisko pracy nie sprzyja integracji życia zawodowego i prywatnego (Badanie IESE, Fundacji Liderek Biznesu i Fundacji Humanites, 2015). Z kolei wcześniejsze badania Instytutu Gallupa pokazują, że efektywność osób zadowolonych z życia rodzinnego jest większa przynajmniej o 20 proc., a absencja w pracy blisko o 40 proc. mniejsza Według sondażu CBOS (2016), Polacy pod koniec 2015 roku deklarowali, że źródłem największej satysfakcji są dla nich dzieci (92 proc.), związki (89 proc.) oraz relacje z ludźmi (82 proc.).

„Dobre relacje nadają sens w życiu prywatnym, wzmacniają więzi i pozwalają wychodzić zwycięsko z kryzysów, a w zawodowym są paliwem do zaangażowania pracowników oraz wyższego poziomu satysfakcji obsługiwanych przez nich klientów. Kluczem do tego jest prawdziwa uważność i zaciekawienie dawane drugiemu człowiekowi. Wydaje się, że to tak niewiele, ale dzisiejszy pędzący świat nie sprzyja takim postawom. Wierzymy, że rosnąca z każdym rokiem popularność naszej akcji wynika właśnie z wewnętrznej tęsknoty ludzi za byciem dostrzeżonym” – mówi Zofia Dzik, prezes Fundacji Humanites.

Społeczna akcja „Dwie godziny dla Rodziny”, kierowana do przedsiębiorców, instytucji prywatnych i publicznych oraz samorządów, polega na zainspirowaniu pracowników i ich rodzin do dobrej, międzypokoleniowej rozmowy. Symboliczny gest pracodawców, jakim jest skrócenie dnia pracy, jest związany z wyjściem z rutyny codziennego dnia oraz podkreśleniem faktu, iż pracownik poza pracą pełni również inne istotne role społeczne – jest mamą, tatą, dziadkiem, córką, synem i że dobra integracja tych ról przekłada się na większe zaangażowanie w pracy oraz poczucie szczęścia w prywatnym i społecznym życiu.

W tym roku przy okazji Międzynarodowego Dnia Rodziny Fundacja namawia do rozmów i aktywności nawiązujących do przewodniego hasła akcji – MUZYKA i POKOLENIA.
„Kiedy ostatni raz prawdziwie zaciekawiliśmy się drugą osobą, aby dowiedzieć się o niej czegoś nowego – np. w zakresie muzyki? Kiedy ostatnio wspólnie słuchaliśmy muzyki z naszymi dziećmi, dziadkami? Dobra rozmowa łączy, a muzyka jest uniwersalnym językiem, który płynie przez pokolenia. Możemy spotkać się przy stole i zaśpiewać piosenki znane przez wszystkich, najmłodszych i seniorów, takie jak „Konik na biegunach” czy „Małgośka” – proponuje prezes Fundacji Humanites. – Wspierają nas m.in. Stanisław Sojka, Zbigniew Wodecki, DJ Wika czy Jacek MEZO Mejer, którzy z autopsji wiedzą, że muzyka oraz wspólny śpiew łączą i pogłębiają więzi” – dodaje prezes Dzik.

Nadrzędnym celem akcji jest inspirowanie do międzypokoleniowych rozmów, odkrywania i pogłębiania wartości rodzinnych i refleksji nad budowanymi na co dzień relacjami z najbliższymi.

TVP ABC PATRONUJE RÓWNIEŻ...