foto

Ruszyła ogólnopolska kampania „Zdrowie po Dzwonku”. Jej organizatorem jest Jurajska – producent naturalnej wody mineralnej dla dzieci Jurajska Junior, którą firmuje TVP ABC, a jej etykietę zdobią nasze zwierzątka-literki: Anakonda, Bociek i Cielaczek.

Celem kampanii „Zdrowie po Dzwonku” jest stanie na straży zdrowia uczniów i dbanie, aby szkolne sklepiki zaopatrywane były wyłącznie w najwyższej jakości zdrowe produkty, wspierające harmonijny rozwój dziecka. Kampania powstała w związku z uchwaloną przez Ministra Zdrowia ustawą o bezpieczeństwie żywności i żywienia w placówkach oświatowych. Zgodnie z nowelizacją ustawy określono, jakie produkty można sprzedawać w sklepikach szkolnych.

Pomysłodawcy kampanii uważają, że szkoły, które skutecznie realizują promocję zdrowego żywienia dzieci i przestrzegają zasad ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia, powinny zostać uhonorowane – dlatego tym właśnie placówkom przyznajemy Certyfikat Zdrowego Sklepiku, będący formą uznania dla polityki prowadzonej w szkole i równoznaczny z tym, że w szkole nie prowadzi się sprzedaży produktów niezdrowych dla dzieci.

Aby zdobyć Certyfikat Zdrowego Sklepiku szkoła musi zostać zgłoszona (lub samodzielnie wysłać zgłoszenie) poprzez formularz na stronie www.zdrowiepodzwonku.pl.
Następnie Rada Rodziców musi złożyć pisemne oświadczenie wraz z dokumentacją fotograficzną, poświadczającą, że w danym sklepiku nie prowadzi się sprzedaży niezdrowych produktów.
Po wnikliwej weryfikacji i pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, szkoła otrzyma Certyfikat i znajdzie się na liście Zdrowych Szkół, zamieszczonej na stronie internetowej, do której dostęp będą mieli przede wszystkim rodzice. Dla ułatwienia na stronie znajduje się lista zdrowych produktów, które powinny znaleźć się w każdym zdrowym sklepiku.

Sklepiki szkolne odgrywają niezwykle istotną rolę w żywieniu dzieci, zwłaszcza w obliczu narastającego problemu otyłości i chorób takich jak na przykład cukrzyca – coraz częściej spotykana wśród dzieci. Dlatego kampania „Zdrowie po Dzwonku” promuje ideę zdrowego żywienia dzieci, ale stara się również edukować rodziców – udzielając im wskazówek na temat dostępnych produktów, ich składu, przedstawiając pomysły na posiłki dla dzieci i możliwości współpracy ze szkołami w zakresie zdrowego żywienia najmłodszych.

Pierwsze 100 szkół, które do 30 listopada 2015 roku zgłosi swój udział w kampanii i do końca roku szkolnego 2015/2016 pozostanie objętych Certyfikatem Zdrowego Sklepiku, otrzyma zapas wody Jurajska Junior dla dzieci na szkolne wycieczki.

Szczegółowy regulamin kampanii znajdą Państwo na stronie www.zdrowiepodzwonku.pl.

TVP ABC PATRONUJE RÓWNIEŻ...